Per realitzar les pràctiques d'aquest mòdul cal descarregar el fitxer prac2.zip i descomprimir el seu contingut dins la carpeta
C:\Clic\CursClic\Modul2\Practica

 

En les pràctiques d'aquest mòdul s'utilitzen alguns materials que provenen dels CD-ROM "Enciclopedia multimedia de los seres vivos" d'Editorial Planeta, que el diari La Vanguardia regalava amb les edicions dominicals l'any 1997.

Pràctica 1
Creació d'una activitat d'exploració

En aquesta pràctica farem una activitat que permeti descobrir els noms de quatre animals:

- Poseu en marxa el Clic i activeu el menú Fitxers - Nova activitat - Associació. La carpeta de treball serà la corresponent a les pràctiques del mòdul 2 (on acabeu de descomprimir el fitxer ZIP).

- En la zona superior de la finestra d'edició seleccioneu la Modalitat d'exploració.

- En aquesta pràctica utilitzarem 4 fotografies d'animals. Indiqueu, doncs, una distribució de 2 files i 2 columnes.

- En la graella A hi situarem les fotografies dels animals. Com que són 4 fitxers diferents caldrà fer-ho mitjançant crides indirectes des d'un fitxer de text. Seleccioneu el tipus Text, deixeu seleccionada l'entrada NOU TEXT i cliqueu a Editar contingut.

- El programa us demanarà un nom per al fitxer. Escriviu-hi FOTOSANI i confirmeu l'operació.

- En la llibreta del Windows escriviu aquestes quatre línies:

{elefant.gif}
{lleopard.gif}
{llop.gif}
{dofi.gif}

- Enregistreu el fitxer i tanqueu la llibreta del Windows.

- Per a la graella B farem servir també un fitxer de text, on hi escriurem els noms dels quatre animals. Deixeu marcada l'entrada NOU TEXT i cliqueu també a Editar contingut. El nom del fitxer serà NOMSANI.TXT (només cal escriure NOMSANI), i el seu contingut hauria de ser aquest:

Elefant
Lleopard
Llop
Dofí

- Enregistreu també el fitxer i tanqueu la llibreta del Windows.

- En les activitats d'exploració no cal posar cap missatge final. Escriviu a Missatge inicial aquesta frase:

Fes clic damunt les fotografies per saber el nom d'aquests animals

- Confirmeu la creació de l'activitat fent clic a D'Acord.

- Enregistreu-la amb el nom ANIMALS1.ASS.

En principi sembla que funciona, però les fotografies queden retallades perquè no caben dins de les caselles. Arreglem-ho:

- Editeu l'activitat (tecles CTRL+E) i canvieu la posició de les graelles al tipus A damunt B.

- Cliqueu al botó Opcions i modifiqueu les dimensions de la graella A per tal que tinguin una amplada de 220 i una alçada de 150 punts. Per a la graella B fixeu unes dimensions de 220 x 40.

- En les activitats d'exploració no cal resoldre res: desmarqueu, doncs, els comptadors d'Encerts, Intents i Temps.

- Confirmeu-ho tot i comproveu el funcionament de l'activitat: ara hauria d'anar millor!

El fons blanc no s'avé massa amb les fotografies. Anem a fer alguns retocs estètics:

- Editeu novament l'activitat (CTRL+E) i cliqueu al botó Fonts.

- Marqueu la casella Missatges i feu clic al botó Aplicar-ho a les tres zones. Amb això aconseguim que el color gris de fons sigui uniforme per a tota la pantalla (també hauríem pogut anar modificant-ho zona per zona, però aquest camí és més ràpid).

- Marqueu la casella Graella B i seleccioneu unes dimensions de lletra de 12 x 30 i l'estil Negreta. Cliqueu al botó Text, seleccioneu-hi el color vermell i confirmeu.

- Tornem a ser a la finestra d'edició de l'activitat. Desmarqueu les caixes on diu Delimitar caselles, tant per a la graella A com per a la B.

- Cliqueu al botó Opcions i desmarqueu la casella Marcs ombrejats.

- Confirmeu-ho tot i comproveu novament el funcionament de l'activitat.

- Enregistreu-la de nou amb el mateix nom: ANIMALS1.ASS