TIPUS |
DESCRIPCIÓ |
Associació
|
simple |
Es presenten dos conjunts d'informació
que tenen el mateix nombre d'elements. A cada element del conjunt
origen correspon un i només un element del conjunt imatge. |
complexa |
També es presenten dos conjunts d'informació,
però aquests poden tenir un nombre diferent d'elements i entre ells
es poden donar diversos tipus de relació: un a un, diversos a un,
elements sense assignar... |
Joc de memòria |
Aquest tipus d'activitats consisteix
a descobrir parelles d'elements entre un conjut de caselles
inicialment amagades. Les parelles poden estar formades per dues
peces idèntiques, o per dos elements relacionats. A cada intent
es destapen dues peces, que es tornen
a amagar si no formen parella. L'objectiu és
destapar tots els elements del plafó.
|
Activitat d'exploració |
Es mostra una informació inicial i en
fer clic damunt seu es mostra, per a cada element, una determinada
peça d'informació. |
Activitat d'identificació |
Es presenta només un conjunt d'informació
i cal fer clic damunt d'aquells elements que acompleixin una determinada
condició. |
Pantalla d'informació |
Es mostra un conjunt d'informació i,
opcionalment, s'ofereix la possibilitat d'activar el contingut multimèdia
que porti cada element. |
Puzle |
doble |
Es mostren dues graelles. En una hi ha
la informació desordenada i l'altra està buida. Cal reconstruir
l'objecte en la graella buida portant-hi les peces una per una. |
d' intercanvi |
En una única graella es barreja la informació.
En cada tirada es commuten les posicions de dues peces fins a ordenar
l'objecte. |
de forat |
En una única graella es fa desaparèixer
una peça i es barregen les restants. A cada intent es pot desplaçar
una de les peces veïnes al forat, fins tenir-les totes en l'ordre
original. |
Text |
Completar text |
En un text es fan desaparèixer determinades
parts (lletres, paraules, signes de puntuació, frases) i l'usuari
ha de completar-lo. |
Omplir forats |
En un text se seleccionen determinades
paraules, lletres i frases que s'amaguen o es camuflen, i l'usuari
ha de completar-lo. La resolució de cadascun dels elements amagats
es pot plantejar de maneres diferents: escrivint en un espai
buit, corregint una expressió que conté errades, o seleccionant
diverses respostes possibles d'una llista. |
Identificar elements |
L'usuari ha d'assenyalar amb un clic
de ratolí determinades paraules, lletres, xifres, símbols
o signes de puntuació. |
Ordenar elements |
En el moment de dissenyar l'activitat
se seleccionen en el text algunes paraules o paràgrafs que
es barrejaran entre si. L'usuari ha de tornar a posar-ho en ordre. |
Resposta escrita |
Es mostra un conjunt d'informació i,
per a cadascun dels seus elements, cal escriure el text corresponent. |
Mots encreuats |
Cal anar omplint el tauler de paraules
a partir de les seves definicions. Les definicions poden ser textuals,
gràfiques o sonores. El programa mostra automàticament les definicions
de les dues paraules que es creuen en la posició on es trobi el
cursor en cada moment. |
Sopa de lletres |
Cal trobar les paraules amagades en una graella de lletres. Les
caselles neutres de la graella (aquelles que no pertanyen a cap
paraula) s'omplen amb caràcters seleccionats a l'atzar en cada
jugada.
Pot ser amb contingut associat. En aquest cas s'anirà
desvetllant un element d'un conjunt d'informació (text, sons,
imatges o animacions) cada vegada que es localitza una paraula
nova.
|