|
||||||||||||||||
Documents | ||||||||||||||||
Generació automàtica de continguts | |||||||||||||
Els mòduls de generació automàtica s'encarreguen de proveir les activitats dels continguts que han de mostrar les caselles. Ara per ara només existeix el mòdul de càlcul mental (Arith). Per crear un generador automàtic de continguts s'ha de programar en Java, la qual cosa no és objectiu d'aquest curs. El generador automàtic de continguts Arith permet crear activitats amb operacions de càlcul mental que es generen a l'atzar a partir d'uns determinats criteris fixats en el moment de dissenyar l'activitat. Aquesta opció la podeu veure en el desplegable que hi ha a l'apartat Generador de contingut de la pestanya Opcions de les Activitats. No totes les activitats tenen aquesta opció visible. Com que l'Arith genera un tipus de contingut pensat per a aparellar o ordenar caselles, només ho tenen perceptible les activitats que treballen amb caselles:
D'aquestes activitats, l'associació complexa i l'activitat d'identificació no poden utilitzar la generació automàtica de continguts per la lògica de cadascuna de les activitats. La primera perquè relaciona graelles de diferent número de caselles i, en conseqüència, deixa operacions sense origen o sense fi, la qual cosa impossibilita l'acabament de l'activitat. A l'activitat d'identificació no es pot triar quina és la marca que assenyala alguna o algunes caselles ni pels números ni per les operacions. Els paràmetres que s'estableixen són sempre a l'atzar. Les modalitats restants tenen un tractament diferent del càlcul mental, segons l'organització que tingui cadascuna:
El botó Configuració fa una crida a l'Editor del generador de contingut: Aquí és on es decideix quin tipus d'operacions de càlcul mental són les que poden aparèixer en l'activitat que s'està editant:
|
|||||||||||||