Enrera
Mòdul 4
Creació d'activitats educatives amb JClic

Completar text

En les activitats de completar text es fan desaparèixer determinades parts d'un escrit (lletres, paraules, signes de puntuació, frases) i l'usuari ha de completar-lo.

Quan s'inicia una activitat de completar text els blocs marcats com a incògnites desapareixen totalment, mostrant-se a la finestra de joc la resta del document. La funció de l'alumne és completar-lo, escrivint el que manca allí on calgui. El programa no dóna cap pista d'on ha d'anar el text que falta, ni de quantes incògnites han desaparegut.

A diferència de les activitats d'omplir forats, on a l'alumne només se'l deixa escriure en unes determinades zones (els forats), en les activitats de completar text té llibertat absoluta per escriure on vulgui i amb l'extensió que desitgi.

L'avaluació sempre ha de ser diferida: l'alumne escriu el que creu que manca, revisa l'exercici i, quan creu que el té bé, fa clic al botó de corregir l'activitat que apareix a la part inferior de la finestra. En aquest moment, el JClic avalua la feina feta, marca els possibles errors i, si cal, informa del nombre d'incògnites que no s'han resolt.

Amunt