|
||||||||||||||||
Documents | ||||||||||||||||
Les seqüències d'activitats | ||||||||||||
Les seqüències dels projectes JClic són llistes on s'especifica l'ordre en què s'hauran de mostrar les activitats als alumnes, i la funció que en cada moment tindran els botons d'avançar i retrocedir. És important dissenyar amb cura la seqüenciació de les activitats, intentant acompassar el ritme de dificultat dels exercicis i combinant elements expositius amb altres purament avaluatius, donant coherència al conjunt. El pas d'un punt a un altre de la seqüència es pot fer de tres maneres:
L'aspecte i la posició dels botons d'avançar i retrocedir pot variar segons quin sigui l'entorn visual d'usuari que haguem seleccionat: Un altre botó important del JClic és el que permet reiniciar l'activitat en qualsevol moment: Les accions efectuades per aquests botons es poden invocar també des del menú Activitat del JClic, i amb les combnacions de tecles Ctrl+Dreta - Ctrl+Esquerra (fletxes) i Ctrl+Retorn (reinicia). |
||||||||||||
Creació d'una seqüència d'activitats | ||||||||||||
Les seqüències d'activitats es configuren des de la pestanya Seqüències: Després de crear algunes activitats, en aquesta pestanya podeu veure com estan distribuïdes seqüencialment. Vegeu l'exemple del projecte del mòdul 4: Els elements d'aquesta llista es poden canviar d'ordre, copiar, esborrar..., mitjançant els botons de la barra d'eines: El comportament dels botons d'avançar i retrocedir es configura, per a cada element de la llista, al plafó d'opcions que hi ha a la dreta: En una seqüència es poden marcar determinats elements amb una "etiqueta". Les etiquetes son com punts de llibre que ens poden servir per definir salts d'un lloc a un altre. Per exemple, en un paquet de coneixement del medi podríem posar l'etiqueta "social" al punt de la seqüencia on apareix la primera activitat de medi social, una altre etiqueta amb el text "natural" a la primera activitat de medi natural i una tercera etiqueta "inici" al primer punt de la seqüència. Això ens servirà per programar salts des de les caselles de la pantalla menú inicial al punt de la seqüència on comencen les activitats de cada tipus, i configurar el funcionament de les fletxes d'avançar i retrocedir per tal que tornin al menú inicial en acabar cada sèrie. Veiem-ho: Primer preparem les activitats i creem una seqüencia on hi apareguin totes. Els botons de la barra d'eines ens serviran per afegir, treure i modificar l'ordre dels elements de la llista: A continuació definim etiquetes als punts singulars de la seqüencia. Per posar una etiqueta només cal seleccionar l'element i escriure-la al control de text de la dreta: El pas següent serà ajustar el funcionament de les fletxes d'avançar i retrocedir. Les accions possibles són: Avançar (o retrocedir), Aturar-se (el botó queda inactiu), Saltar a una etiqueta, Tornar al lloc on es va fer el darrer salt, o Sortir del JClic: En el nostre cas haurem de fer les següents modificacions: Botó d'avançar (fletxa endavant):
Botó de retrocedir (fletxa enrere):
Observeu que el JClic Autor dibuixa unes línies vermelles per delimitar cada bloc dins de la seqüencia. El JClic permet també l'ús de salts condicionals, que són bifurcacions on el camí a seguir es decideix en base als resultats i al temps emprat per l'alumne en la realització de les activitats. Amb els salts condicionals es poden preparar paquets d'exercicis on es vagi augmentant o disminuïnt el grau de dificultat en funció del percentatge d'encerts i d'errades comeses per cada alumne en la realització de les activitats. |
||||||||||||