Una família de Lleida, pare, mare i dos germans, han anat a Madrid a passar un cap de setmana llarg i fer turisme per la capital d'Espanya. Han decidit que avui utilitzaran la xarxa d'autobusos turístics de MADRIDVISIÓN, a primera hora del matí han tret els tiquets, que els seran vàlids per tot el dia, i estan fent una volta sencera per la línia vermella (Madrid històric). Estudien el plànol turístic, escolten les explicacions, que per una línia interna mitjançant auriculars els ofereixen, i decideixen en quins llocs pararan i quins llocs visitaran:

1. En quina parada han de baixar per anar a veure la pintura “El Gernika” de Pablo Picasso que es troba exposat al Museu Centre d'Art Reina Sofia?
    Escriu el número de la parada en xifres
  2. Han estat més estona de la que es pensaven dins del museu, com que els queda poca estona per anar a dinar decideixen visitar la catedral de l'Almudena. Tornaran a pujar a l'autobús on han baixat abans i baixaran a la parada 2, quantes parades farà l'autobús?
    Escriu el nombre de parades que farà l’autobús en xifres
  3. Els ha agradat molt la catedral però es tard i tenen gana. Decideixen anar a dinar prop de “la Puerta del Sol”, el pare els diu que hi ha uns carrers estretets plens de restaurants que estan molt bé. A quina parada de la línia de bus vermella baixaran?
    Escriu el número de la parada en xifres
  4. Havent dinat, que bo que estava!, decideixen visitar l'estadi Santiago Bernabeu, se n'adonen, però, que hauran de canviar de línia. Baixaran de la línia vermella a la parada 12 (Museu del Prado), a quina parada de la línia blava pujaran? A quina parada tornaran a baixar per visitar l'estadi de futbol?
    (escriu en xifres els nombres de la parada) Pujaran a la parada de la línia blava i després baixaran a la parada .
  5. Com que ho han vist moltes vegades per la televisió volen fer-se un foto amb els lleons del Palau de les Corts que és on es reuneix el Congrés de Diputats espanyol. Tornen a pujar a la mateixa parada que han baixat anteriorment, quantes parades farà l'autobús?
    Escriu el nombre de parades que farà l’autobús en xifres
  6. Una vegada feta la foto van caminant i visiten el Museu Tyssen. Una vegada han vist les moltes pintures del museu agafen un autobús de la línia vermella que té la parada davant del museu i acorden anar a berenar i al cinema a la Gran Via, faran nou parades, a quina parada baixaran?