Al web de Parlem d'evolució hi ha activitats en Flash per aprendre evolució i evolució humana. No cal que la visitis ara.

Parlem

Una de les activitats és el joc de la selecció natural sobre el qual parlarem en aquest quadern virtual.

1. Abans de jugar cal haver entès molt bé com es juga. Completa les següents frases.
    En la primera pantalla hi ha el nom de l'activitat (el seu títol és " ") i el de la seva autora.
    Després, si cliquem , passem a la següent pantalla on ens diuen que hem d'actuar com si fossim un (un tipus de/d' ).
    El joc consisteix en tants com ens sigui possible. Tindrem segons per caçar els cargols que hi ha amagats en cada un dels paisatges.
    Per començar a jugar cal clicar primer el i després el .
  2. Ara ja pots jugar una única vegada.
    Quants cargols has caçat?
    Difícil, oi?
  3. Quines dificultats has trobat?
    El ratolí no es movia prou ràpid
    Internet no va prou ràpid
    M'oblidava de clicar l'ocell
    Clicava els cargols i no desapareixien
    Els companys em distreuen
    No sé què s'ha de fer
    No es veu tot el paisatge dins la pantalla del monitor.
  4. Després de jugar per primera vegada cal interpretar la taula que has obtingut.
    Un alumne ha obtingut la taula que et mostrem. A partir de la imatge, es pot veure que al segon paisatge ha caçat cargol/s fosc/os i al primer paisatge cargol/s clar/s. També es pot veure que en total ha caçat cargols.
    En el paisatge ha caçat la mateixa quantitat de cargols clars i de foscos. En canvi, ha caçat menys cargols foscos en el paisatge i menys cargols clars en el paisatge.
  5. Ordena els paisatges.
  6. Fixem-nos només en el primer paisatge.
    Dels 10 cargols (5 de foscos i de clars) que hi havia en l'exemple s'han caçat foscos i clars. És a dir, s'han caçat el % dels foscos d'aquest paisatge i el % dels clars d'aquest paisatge. De fet, els cargols foscos caçats representen el % dels cargols que s'han caçat en aquest primer paisatge.
  7. Fixem-nos només en el segon paisatge.
    En l'exemple s'han caçat foscos i clars dels 10 cargols ( de foscos i 5 de clars) que es podien caçar. És a dir, s'han caçat el % dels cargols foscos d'aquest paisatge i el % dels clars d'aquest paisatge. De fet, els cargols foscos caçats representen el % dels cargols que s'han caçat en aquest segon paisatge.
  8. Selecciona el paisatge on l'alumne d'abans ha caçat més cargols?

9. Anota els resultats que tu has obtingut la primera vegada que has jugat.
    Al primer paisatge he caçat cargols foscos ( % del cargols caçats en aquest paisatge) i de clars ( %).
    Al segon paisatge he caçat cargols foscos ( %) i de clars ( %).
    Al tercer paisatge he caçat cargols foscos ( %) i de clars ( %) .