A l’escola, el departament d’educació física ha fet una compra de material per practicar jocs malabars. Observa el catàleg de preus de l’empresa “Malabars porcupinti” a qui s’ha fet la compra.

Ajuda’t de la factura per acumular les dades que vagis esbrinant, et serà de molta utilitat per resoldre la darrera pregunta. Escriu on hi ha els interrogants. La factura no porta cap fórmula de càlcul automàtic.

Si ho consideres necessari pots utilitzar la calculadora per resoldre les operacions que caldrà que facis.

1. Si una dotzena de plats xinesos costa 39,60 € en total. Quant val cada plat xinés amb la seva vareta?
    Resposta: Cada plat xinés val €.
  2. Comprem catorze jocs de tres pilotes de pell de colors variats de 70 mm de diàmetre. Quant ens costaran tots els jocs de pilotes?
    Resposta: Els 14 jocs de pilotes valen € en total.
  3. Quant val un joc de tres mocadors?
    Resposta: Cada joc de tres mocadors val €.
  4. Si comprem vuit jocs de tres mocadors, quant ens costarà?
    Resposta: Tots els jocs de mocadors que es compren valen €.
  5. Quant li costarà a l’escola la compra de tot aquest material?
    Resposta: El total de la factura puja €.