Pràctica 3 Creació d'una associació so-imatge
En aquesta activitat utilitzarem els fitxers de text creats en els passos anteriors per a muntar una associació entre els sons dels animals i les seves fotografies. Quan l'alumne encerti cada aparellament li apareixerà escrit el nom de l'animal.
- Activeu el menú Fitxers - Nova activitat - Associació. La carpeta de treball segueix sent la mateixa que en els passos anteriors.
- Indiqueu una Associació complexa (tot i que podria ser també una associació normal, optem per aquesta modalitat perquè ens permetrà una distribució de files i columnes diferents per a les graelles A i B).
- Indiqueu 1 columna i 4 files.
- Seleccioneu el fitxer SONSANI.TXT per a la graella A i FOTOSANI.TXT per a la B.
- Marqueu la casella Solució a la graella A i seleccioneu-hi el fitxer NOMSANI.TXT
- Escriviu aquesta frase com a Missatge inicial:
Relaciona el so de cada animal amb la seva fotografia
- I aquesta altra com a Missatge final:
Molt bé!
- Desmarqueu les opcions Delimitar caselles de les graelles A i B.
Comproveu el funcionament de l'activitat. Tot va bé, però ens trobem de nou amb problemes en les dimensions de les caselles que allotgen les fotografies. Per arreglar-ho seguiu aquests passos:
- Editeu l'activitat (CTRL-E) i feu clic en el botó d'assignació de relacions (el que es troba damunt el botó Fonts).
- Per a la graella B fixeu una distribució de 2 files i 2 columnes. Comproveu que les assignacions entre els elements d'A i B segueixen sent correctes, tal com vam fer en el mòdul anterior amb els planetes.
- Confirmeu l'operació i feu clic al botó d'Opcions.
- Modifiqueu les dimensions de les caselles per tal que siguin de 110 x 80 per a la graella A i 220 x 160 per a la graella B.
- Confirmeu l'operació i comproveu el funcionament de l'activitat.
Observeu que quan es fa clic damunt el botó d'ajuda (l'interrogant groc a l'esquerra de la finestra de joc) apareix la llista dels fitxers WAV entre claus, que correspon al contingut inicial de la graella A. En aquests casos en què el contingut d'A no és un text significatiu es recomana desactivar el botó d'ajuda: podeu fer-ho fàcilment accedint a les Opcions de l'activitat.
També seria convenient canviar el color de fons de la graella B per deixar-lo en gris. Ho podeu fer mitjançant el botó Fonts de la finestra d'edició de l'activitat.
Quan acabeu de fer aquestes modificacions enregistreu l'activitat amb el nom ANIMALS3.ASS
|