Omplir forats

Les activitats de text del tipus "omplir forats" són les que ofereixen una versatilitat més gran. Les incògnites es poden plantejar de tres maneres diferents:

- Com un forat en blanc que cal omplir. Aquests forats es poden farcir inicialment amb un nombre variable de guionets, asteriscs, espais en blanc o qualsevol altre caràcter.

- Amb una expressió inicial que l'alumne haurà de corregir.

- Com una llista desplegable d'opcions entre les que caldrà seleccionar-ne una.

A més, en aquesta modalitat les incògnites poden portar associada una finestra flotant d'ajuda que pot contenir un missatge, un so, una imatge, una animació... o qualsevol tipus de material multimèdia. Aquestes finestres d'ajuda es poden activar en tres moments diferents:

a) De manera automàtica, quan s'entra al forat.

b) Quan s'escriu una resposta que conté algun error.

c) A petició de l'usuari, prement F1.

També es pot fixar un retard i un temps màxim per a la seva aparició.

L'avaluació de les activitats d'omplir forats pot ser immediata o diferida, i en ambdós casos es pot fer que el Clic intenti detectar quines lletres o paraules són les que provoquen un error dins d'una resposta i les destaqui amb un canvi de color. També hi ha, però, la possibilitat que es limiti a dir si la resposta és correcta o no, sense donar més pistes d'on pot estar l'error.

En aquest tipus d'activitats es recomana prémer sempre la tecla retorn (o la fletxa de cursor endavant) després d'haver escrit la resposta a cada un dels forats: així el Clic sap que heu acabat d'escriure i pot procedir a avaluar la resposta.