Pràctica

Exercicis

Creació d'una activitat d'exploració

Amb un entorn molt similar a les associacions, en aquesta pràctica realitzareu una activitat d'exploració. L'objectiu és crear un exercici d'exploració utilitzant objectes multimèdia combinats.

Pràctica

Des del JClic Autor, col·loqueu-vos a la pestanya Mediateca per poder incorporar els fitxers necessaris en aquesta activitat. Els fitxers són: mozart.mp3, beethoven.mp3, prokofiev.mp3, vivaldi.mp3, saint-saens.mp3, i clau.gif (imatge extreta de la pàgina http://www.edu365.com/primaria/muds/musica/mozart/index.htm).

Premeu el botó . Amb l'ajuda de la llista desplegable, seleccioneu l'opció Sons (*.wav, *.mp3...) per afegir els fitxers de so (recordeu que podeu prémer la tecla Control per seleccionar diversos fitxers en la mateixa operació), i Imatges (*.GIF...) per al fitxer d'imatge.

Feu clic al botó i creeu una activitat d'exploració. Anomeneu-lo Activitat d'exploració. Com que hi ha 5 fitxers de música, dividiu les columnes i les files del Plafó A i del Plafó B per tal que tinguin 5 caselles (1 x 5 o 5 x 1).

En el Plafó A, introduïu a cada casella el nom dels compositors MOZART, BEETHOVEN, VIVALDI, PROKOFIEV i SAINT-SAËNS. Utilitzeu un estil comú per a tota la graella. Fixeu-vos que l'opció Barreja no està activada. No és una opció imprescindible en aquest tipus d'activitat.

En el Plafó B, poseu la mateixa imatge (clau.gif) a totes les caselles (fent clic sobre la casella i anant al botó Imatge | Selecció de l'objecte multimèdia | clau.gif). I, a cadascuna, el fitxer de so que teniu a la Mediateca. Com que sabeu l'ordre en què introduïu el fitxer de so a les caselles del Plafó B, pot ser el mateix que en el Plafó A. En aquest cas, és preferible que ho tingueu en compte per no haver de canviar les relacions posteriorment.

Aneu a la primera casella del Plafó B. Seleccioneu la imatge (si no ho heu fet) i seguidament feu clic sobre el botó del Contingut actiu. Escolliu el botó Interpreta so i cerqueu el fitxer mozart.mp3. Accepteu, en els tres quadres de diàleg oberts.

Feu la mateixa operació en la resta de caselles.

Quan totes les caselles tinguin contingut, col·loqueu-vos a la pestanya Relacions. Assegureu-vos que tot sigui correcte. Aparelleu les caselles que no tinguin relació:

Per acabar, escolliu un estil adient per a les finestres i un missatge inicial (el final no s'ha d'escriure, ja que l'activitat no té fi).

Deseu el projecte, sobreescrivint el fitxer modul3.jclic.zip.

Atenció !

Podeu fer activitats d'exploració on hi ha diferents nombre de caselles en el dos plafons. Seguint amb l'exemple de la pràctica, podeu escollir menys compositors i més obres de cadascun d'ells.

Com a pràctica complementària, podríeu buscar a Internet retrats de cada un dels compositors i col·locar-los com a imatges en les caselles del plafó B.