Enrera
Mòdul 3
Creació d'activitats educatives amb JClic
  Pràctica
1
2
3
4
5
6
   
Exercicis
Exercicis
 
 

Creació d'una pantalla d'informació

   

Al mòdul 1 heu creat una pantalla d'informació sense contingut. El que fareu en aquesta pràctica és crear-ne una de nova, coneixent més opcions del quadre de diàleg Contingut actiu i multimèdia.

   
Pràctica

Recupereu el projecte modul3.jclic.zip. Des d'Activitats, afegiu-ne una de nova , d'informació, i anomeneu-la Selecciona.

Des de la pestanya Plafó, canvieu a 2 files i 1 columna.

Escriviu a cada casella: Associació simple, en una, i Associació complexa, en l'altra. Modifiqueu l'estil del plafó fins que tingueu aproximadament el següent:

Redimensioneu la graella fins una mida que permeti una lectura correcta del text de les caselles.

Feu clic sobre la casella on heu escrit Associació simple. Activeu el botó Contingut actiu. Seleccioneu el botó del quadre de diàleg.

Aquest botó farà que en fer clic damunt la casella es produeixi un salt a alguna de les activitats del mateix projecte en què esteu treballant. Com que ja teniu dissenyades les activitats Associació simple i Associació complexa, aquesta pantalla d'informació podria portar directament a aquestes activitats.

Feu clic sobre el botó de selecció d'activitat:

En el menú emergent, trieu Associació simple i confirmeu amb D'acord.

Feu la mateixa operació amb la casella d'Associació complexa, escollint l'activitat adequada.

Verifiqueu el comportament de la pantalla d'informació des del Test Player.

 

  Afegiu un missatge inicial i deseu el projecte.
   
   
Atenció !

Heu comprovat en el Test Player que no heu pogut tornar enrera des de l'activitat a la qual es dirigeix una casella. Això és degut al fet que encara no teniu la seqüència d'activitats que permet enllaçar una activitat darrere d'una altra. En el mòdul 5 practicareu les seqüències.

En el quadre de diàleg de Contingut actiu i multimèdia, heu pogut veure el botó . Aquest botó actua de manera molt semblant als "salts" que treballareu en la pràctica 2 del mòdul 5.

   
 
Amunt