Adaptar un projecte existent i fer-ne un applet

Busqueu a la zonaClic el projecte "Les Illes Balears", creat per Àngela Martín i Joan Saura del C.P. Montaura de Manacor de la Vall, i instal·leu-lo a la vostra biblioteca de projectes.

Observeu el contingut del projecte: veureu que hi ha activitats amb un contingut genèric (localització de les Illes, la seva sil·lueta en el mapa, serralades de Mallorca...) i d'altres que baixen a un nivell de detall que s'escapa dels continguts bàsics que treballaríem amb els alumnes de Catalunya (localització de tots els municipis de cadascuna de les illes, noms dels cims, etc.).

L'exercici que us proposem consisteix a editar el projecte amb el JClic Autor i adaptar-lo per tal que s'avingui amb els continguts que treballaríem amb els nostres alumnes. Comenceu per la pestanya Seqüències, eliminant aquells elements que apunten a activitats que considereu que no caldria incloure (per eliminar elements de la seqüència feu servir el botó que mostra una paperera). A continuació aneu a la pestanya Activitats i elimineu de la llista les mateixes activitats que heu eliminat a la seqüència, també amb el botó paperera.

Si voleu podeu aprofitar el procés per realitzar alguna modificació en alguna de les activitats (tipus de lletra, colors, arreglar un puzle que té dues caselles idèntiques, jugar amb els generadors de formes...) o per afegir alguna activitat nova que considereu interessant.

Modifiqueu la imatge de la portada per tal que hi aparegui el vostre nom. Per fer això el procés a seguir seria:

• Busqueu a la mediateca la imatge port-bal.gif i seleccioneu-la.
  • Feu clic al botó Desa el fitxer (extreu-lo del ZIP) que apareix a la part inferior, al costat del nom del fitxer, i confirmeu quan aparegui el diàleg de desar.
  • Obriu amb un editor gràfic (com ara el paintShop Pro) el fitxer port-bal.gif que trobareu a la carpeta C:\Archivos de programa\JClic\projects\balears. Modifiqueu-lo afegint-hi el vostre nom com autors de l'adaptació i torneu-lo a desar amb el mateix nom i al mateix lloc.

• Torneu al JClic Autor i feu clic al botó Actualitza el contingut del recurs que farà que el programa refresqui la imatge amb les modificacions efectuades.
  • Comproveu el funcionament de l'activitat.

Introduïu una anotació al bloc Revisions de la pestanya Projecte, indicant el motiu de la nova versió que esteu preparant. Finalment, deseu el projecte canviant-li el nom original per balears2.jclic.zip. En el moment de desar, el JClic Autor us preguntarà si voleu eliminar de la mediateca els elements que ja no es fan servir. Responeu que .

Aquest exercici, en comptes d'enviar-lo al tutor com heu fet amb els altres, l'heu de col·locar a la vostra web de pràctiques en un applet, tal com s'ha vist al document L'applet JClic i a la pràctica 3.

Escriviu al vostre tutor, donant-li l'adreça des d'on podrà descarregar el projecte. Serà un URL semblant a aquest:

El nom de la carpeta el decidiu vosaltres quan col·loqueu l'applet, i l'identificador serà el que us hagi estat assignat per a realitzar les pràctiques del curs.