Pràctica 2 Integració de fitxers de so
Ara farem una variant de l'activitat anterior que ens permetrà escoltar el so de cada animal.
- Activeu novament el menú Fitxers - Nova activitat - Associació. La carpeta de treball és la mateixa que en la pràctica anterior.
- Marqueu el tipus Modalitat d'exploració i fixeu també una distribució de 2 files i 2 columnes.
- Desplegueu la llista de fitxers de text de la graella A i seleccioneu FOTOSANI.TXT
- Cliqueu al botó NOU TEXT de la graella B i doneu-li el nom SONSANI. A la llibreta del Windows escriviu-hi:
{elefant.wav}
{lleopard.wav}
{llop.wav}
{dofi.wav}
- Enregistreu el fitxer de text i tanqueu la llibreta.
- Escriviu a Missatge inicial el text:
Escolta el so que fa cada animal
- Seleccioneu una distribució del tipus A damunt B.
- Confirmeu-ho tot i comproveu el funcionament de l'activitat.
Tornem a trobar-nos, com en el cas anterior, amb unes dimensions massa petites de les caselles. Aquesta vegada en comptes de modificar un per un els paràmetres que controlen l'aspecte de l'activitat ens limitarem a copiar-los dels de la pràctica anterior:
- Aneu a les Opcions de l'activitat (CTRL+O) i cliqueu al botó Copiar estil de...
- En la finestra que apareixerà feu clic al fitxer ANIMALS1.ASS i confirmeu l'operació.
- L'aparença gràfica és molt semblant a la que teníem per a la primera activitat. Només falta desmarcar l'opció Delimitar caselles per a les graelles A i B, en la finestra d'Edició de l'activitat (CTRL+E).
En fer clic a la foto de cada animal s'escolta el seu so i es mostra a la graella B una icona amb un altaveu. Podríem fer que en comptes d'aquest altaveu hi aparegués escrit el nom de l'animal:
- Editeu l'activitat (CTRL+E) i feu clic al botó EDITAR CONTINGUT de la graella B. S'hauria d'obrir la llibreta del Windows amb el fitxer SONSANI.TXT.
- Modifiqueu aquest fitxer de text per tal que quedi així:
Elefant{elefant.wav}
Lleopard{lleopard.wav}
Llop{llop.wav}
Dofí{dofi.wav}
- Encara en la llibreta del Windows, activeu el menú Fitxers - Anomenar i desar (o Archivo - Guardar como...) i canvieu el nom del fitxer per tal que sigui NOMSOANI.TXT. Un cop fet això, tanqueu la llibreta del Windows.
- En la finestra d'edició del Clic desplegueu la llista de la graella B i seleccioneu el fitxer que acabeu de crear: NOMSOANI.TXT.
- Comproveu el funcionament de l'activitat i enregistreu-la amb el nom ANIMALS2.ASS
|