Referències explícites i indirectes a continguts
Per dissenyar una activitat amb el Clic cal indicar al programa quins són els "ingredients" que apareixeran en escena: texts, gràfics, sons, animacions... La selecció d'aquests continguts es pot fer de manera directa (seleccionant un fitxer en una llista on es mostren els textos i les imatges disponibles), o mitjançant crides indirectes.
Les crides indirectes es fan sempre escrivint entre claus ({ i }) el nom del fitxer que conté la informació que es vol mostrar. Per exemple, si en el moment de crear una activitat s'escriu al missatge final el text "{moltbe.wav}" farem que quan es completi l'activitat s'escolti el contingut del fitxer "moltbe.wav" (que se suposa que hem enregistrat prèviament). En la majoria de teclats les claus s'obtenen amb la combinació de tecles AltGR + dièresi i AltGr + Ç.
També es poden utilitzar crides indirectes per a altres comandaments i funcions especials: saltar a una altra activitat o paquet, executar un programa extern, enregistrar un so amb el micròfon, reproduir un so prèviament enregistrat, sortir del Clic... A la secció Vincular gràfics, recursos multimèdia i ordres especials del manual del Clic hi trobareu la relació completa de les diferents instruccions admeses pel programa.
En una mateixa casella es poden combinar múltiples referències a fitxers externs, sempre que el seu contingut no sigui incompatible. Per exemple, en una caixa de missatges o una casella hi podem escriure el text "{hola.bmp}{hola.wav}", i això farà que hi aparegui la imatge hola.bmp mentre s'escolta el so hola.wav. Es pot indicar un so i un gràfic, però no dos sons diferents o dos gràfics diferents alhora.
|