|
||||||||||||||||
| Pràctica |
|
Exercicis
|
||||||||||||||
|
L'objectiu d'aquesta pràctica és conèixer les possibilitats
del tipus de pregunta d'omplir espais en la seva modalitat de pregunta
mixta, amb els seus menús i opcions. |
|||||||||||||||||||||
| Preguntes d'omplir espais amb resposta mixta | |||||||||||||||||||||
| Passos per crear una pregunta d'omplir espais amb resposta mixta | |||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
| Els camps inicials són comuns a la resta de tipus de preguntes que ja s'han vist a pràctiques anteriors: Títol, Enunciat i Material addicional. | |||||||||||||||||||||
La part específica de la pregunta d'omplir espais
està a la segona part, a la zona de Paràgraf i
Respostes. En aquest lloc és on es concreta la pregunta, i
es posa entre claudàtors, [ ], la incògnita o paraula
clau que contindrà les paraules desplegables, entre les quals estarà
la correcta. En el tipus de pregunta oberta mixta, que és el cas que ens ocupa,
cal dissenyar prèviament la distribució d'aquelles respostes
o paraules que han de ser obertes, que han d'escriure els alumnes, i d'aquelles
que han de ser tancades, on els alumnes han d'escollir d'entre una llista
de paraules desplegables. |
|||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||
|
Secció de part de la pantalla del menú
d'edició de preguntes d'omplir espais
|
|||||||||||||||||||||
| Segons la imatge que il·lustra
aquestes explicacions, podeu veure com s'han introduït algunes incògnites.
En aquest moment, encara no hi ha cap diferència entre entre les
incògnites, el programa no les discrimina encara. Heu de recordar que el nom de la incògnita i la resposta correcta, una paraula, en aquest cas, no tenen perquè coincidir. En tot cas, és convenient respectar una semblança, ja que després en pot facilitar la redacció. |
|||||||||||||||||||||
| El pas següent serà clicar al botó Actualitza respostes. | |||||||||||||||||||||
| El programa detecta les incògnites i les afegeix al menú Respostes. | |||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
| Definir les incògnites | |||||||||||||||||||||
|
Ara es tracta, per a cada incògnita, de:
|
|||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||
|
Imatge de la redacció d'una incògnita
quan la resposta és Tancada. Cal observar com, al fons,
no es perd de vista la part del menú anterior Paràgraf
|
|||||||||||||||||||||
|
Retornant al menú d'edició de preguntes d'omplir espais,
es pot observar la definició d'incògnites omplertes. |
|||||||||||||||||||||
| Pantalla d'edició de la pregunta d'omplir espais mixta un cop enllestida | |||||||||||||||||||||
| Finalment, no heu d'oblidar guardar el canvis de la pregunta
clicant al botó |
|||||||||||||||||||||
| Per veure els resultats amb el visualitzador,
cliqueu al botó |
|||||||||||||||||||||
| Si heu seguit tots els passos anteriors, s'hauria de veure alguna cosa així: | |||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||
| En aquesta pràctica, es proposa la creació d'una pregunta d'omplir espais amb resposta mixta, que es pot afegir al full del quadern que esteu creant: | |||||||||||||||||||||
Es tracta d'omplir una frase incomplerta escrivint la paraula que falta o triant d'entre un conjunt de paraules:
|
|||||||||||||||||||||
| Per fer la pràctica proposada, heu de seguir els passos de les explicacions inicials d'aquesta pràctica 5 del mòdul 2. | |||||||||||||||||||||
|
|
En aquesta segona pràctica, es proposa endreçar les preguntes d'omplir espais fetes als darrers mòduls. | ||||||||||||||||||||
| El tipus de preguntes d'omplir espais, amb les seves modalitats i variacions, dóna un seguit de combinacions possibles. Recordant els aspectes de motivació i disseny, es recomana oferir una diversitat de combinacions d'aquestes pregunes per no caure en la monotonia i l'avorriment. També, cal tenir present la incorporació de diferentes objectes com a material addicional. | |||||||||||||||||||||
| Segons les pràctiques fetes i les preguntes treballades, es proposa que practiqueu en l'elaboració d'ordres diferents en les preguntes. Com a exemple, s'ofereix el següent: | |||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||
| Recordeu que podeu alterar l'ordre dels fulls i de les preguntes
fent servir els botons |
|||||||||||||||||||||