|
||||||||||||||||
| Pràctica |
Exercicis
|
|||||||||||||||
| En aquesta pràctica, veureu com integrar Quaderns Virtuals a Moodle. Per dur-la a terme és recomanable tenir uns coneixements mínims sobre Moodle i, si és possible, tenir-ne accés a un (el del centre, un propi que tingueu instal·lat al vostre espai de phobos...). Si no en teniu cap d'instal·lat però voleu fer aquesta pràctica, poseu-vos en contacte amb el vostre tutor/a, que us donarà accés com a professor/a al mQVdle, és a dir, el Moodle de Quaderns Virtuals que heu vist abans. |
|
| Moodle | |
| |
Moodle és l’acrònim de Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment, és a dir, entorn modular dinàmic d’aprenentatge orientat a objectes. Es tracta d’un entorn:
A la pràctica Però Moodle no només és profitós per als estudiants, també ofereix beneficis al professorat, que no necessita tenir cap mena de coneixement tècnic ni de programació per accedir-hi. De nou, un cop identificat, el professorat es troba amb una interfície visual molt agradable i amigable des de la qual pot crear fàcilment activitats didàctiques motivadores, tant individuals com grupals, i pot afegir-hi recursos de tota mena. A més, fer el seguiment i l’avaluació dels estudiants i de l’efectivitat de les activitats és una tasca molt senzilla i que es pot personalitzar.
Edició d'un curs: creació d'activitats de Quaderns Virtuals Moodle crea espais d’ensenyament i aprenentatge anomenats cursos, que es poden configurar de moltes maneres perquè responguin plenament a les vostres necessitats educatives. Hi ha tres tipus diferents de cursos: els que tenen estructura setmanal, els que estan estructurats per temes i els de tipus social. Per incorporar un o més Quaderns a un curs cal:
|
Llista per afegir una activitat de tipus Quadern Virtual |
|
|
|
Llista per afegir una activitat de tipus Quadern Virtual |
|
Seguiment dels Quaderns Un dels principals avantatges de fer servir Quaderns Virtuals amb Moodle és que el professorat coneix l'estat de cadascun dels Quaderns que tenen assignats els alumnes que estan inscrits a un curs. Per accedir a aquesta informació, s'ha de seleccionar el Quadern mitjançant el menú Activitats / Quaderns Virtuals de l'esquerra, o bé clicant directament sobre el Quadern a la fitxa del curs. |
|
Accés al Quadern Virtual dels alumnes que estan inscrits a un curs |
|
Des de la pantalla de consulta del Quadern Virtual, el professor/a pot, per una banda, accedir al Quadern de cada alumne/a i, per una altra, conèixer l'estat, la puntuació i el nombre de lliuraments de tots els Quaderns dels alumnes inscrits al curs. |
|
|
|
| Desenvolupament de la pràctica | |
| |
En aquesta pràctica, se us proposa crear un curs a la plataforma educativa Moodle que contingui, com a mínim, una activitat del tipus Quaderns Virtuals. |
Segons les explicacions d'aquesta pràctica, heu d'accedir al Moodle i assignar, com a mínim, un Quadern:
|
|
| |
La XTEC compta amb un espai Moodle que ofereix diferents cursos que serveixen com a punt de trobada perquè totes aquelles persones que comencen amb Moodle es puguin trobar i intercanviar materials, pensaments i sentiments al voltant d'aquesta eina tan potent. A més, dins el Pla de Formació Permanent del Professorat del Departament d'Educació i Universitats, hi ha el curs D136 Entorns virtuals d'aprenentatge: Moodle. És recomanable revisar-ne el material per ampliar els coneixements de la plataforma educativa Moodle i per aprendre a instal·lar el mòdul de Quaderns Virtuals. |