Enrera
  Pràctica

Exercicis

Text: identificar elements

En aquesta pràctica creareu l'activitat d'identificar paraules en una poesia. Per tant, l'alumne actua sobre paraules seleccionades per vosaltres. També podríeu seleccionar caràcters concrets del text, que serien els que posteriorment s'haurien d'assenyalar. Podrien ser activitats en les quals s'hagués de triar les vocals tòniques del text, les consonants amb un so determinat....

Pràctica

Obriu el projecte modul4.jclic.zip. Creeu una nova activitat del tipus Text: identificar elements. Anomeneu-la Identificar paraules.

Des de Text, copieu aquest poema de Pere Quart, del seu Bestiari:

ELEFANT
De la trompa grisa
canons acerats,
de les quatre potes
pilars de palau,
popular bandera
de l'orella gran,
de la pell gruixuda
galtes d'advocat,
dels ullals de vori
torres de pedant.

Fixeu-vos que en escollir aquest tipus d'activitat s'ha activat el botó tipus d'activitat , que en les activitats d'omplir forats no estava marcat.

Feu clic a sobre del botó i verifiqueu que està triada l'opció Identificar paraules.

Assenyaleu com a incògnites tots els adjectius que hi ha en aquest poema de Joan Oliver. La manera de fer-ho és seleccionant la paraula i fent clic a sobre el botó . No s'obre cap quadre de diàleg. Quan hagueu marcat tots els adjectius, proveu l'activitat amb .

Veureu que en el missatge inicial caldrà dir que s'han d'assenyalar tots els adjectius del poema, per tal que l'alumne sàpiga què cal fer per realitzar l'activitat.

Torneu a l'activitat i escriviu el missatge inicial i un de final felicitant l'èxit de la cerca d'adjectius.

Des de Text, seleccioneu el botó Avaluació . Canvieu el text que hi apareix (Avaluació)per Avalua't. Tanmateix tingueu en compte que el color de fons del botó d'avaluació serà el mateix que el definit per a la Finestra de joc.

Doneu estil al text principal i a les incògnites. Penseu que cada vegada que l'alumne marqui un adjectiu ha de ser el suficientment visible perquè reconegui que l'ha marcat. Els errors és important que quedin clars, després de prémer la barra d'Avaluació.

Redimensioneu també la finestra principal.

Comproveu el funcionament de l'activitat i deseu de nou el projecte modul4.jclic.zip.

Atenció !

És recomanable que expliqueu als alumnes com seran les marques de les incògnites encertades i les de les errònies (visuals i auditives)

Teniu activats per defecte els sons d'event a la pestanya Opcions | Interfície d'usuari. El que se sent quan hi ha error és molt entenedor. Si no us interessa, segons el nivell a qui va adreçat el projecte, podeu desactivar-los per a una activitat concreta des d'aquesta pestanya; també podeu fer-ho des de la pestanya global Projecte | Interfície d'usuari quan no voleu que sonin en tot el projecte.

Amunt