Pràctica

Resposta escrita

En aquesta pràctica utilitzareu els fitxers del so dels animals que heu fet servir en el projecte del mòdul 3. Com que esteu treballant en un projecte diferent, no els teniu a la Mediateca. Cal, primer de tot, recuperar aquests fitxers.

L'objectiu és crear una activitat de resposta escrita. Tot i tractar-se d'un tipus inclòs al grup de les activitats de text, la interfície de creació és més semblant a la de les associacions del mòdul 3.

Pràctica

Recupereu el projecte mòdul 4 (modul4.jclic.zip).

Des de la pestanya Mediateca, feu clic al botó d'afegir nous elements, aneu a la carpeta Fitxers del curs i seleccioneu els sons utilitzats en l'activitat d'Associació simple: cavall.wav, porc.wav, gall.wav i gos.wav.

Aneu a la pestanya Activitats i creeu-ne una de Resposta escrita. Anomeneu-la Posar noms. Des de la pestanya Plafó, situeu als dos plafons (A i B) 1 columna i 4 files. Recordeu que el plafó B no es visualitza en la seva totalitat, ja que el JClic només deixa visible una casella cada vegada.

Apliqueu un estil comú a tot el Plafó A (color de fons, tipus i color de text). A cada casella introduïu el text: Quin animal és? i, a Contingut actiu | Interpreta so, seleccioneu cada vegada un fitxer .wav, tal com ho heu fet a l'Associació simple.

Al Plafó B, escriviu la paraula que els alumnes han d'entrar al teclat, després d'haver sentit el so de l'animal. És molt possible que els alumnes tinguin vàries respostes per a una sola veu (poden entrar el nom en masculí, en femení, en diminutiu...), per la qual cosa el disseny de la resposta escrita ha de ser tenint en compte tot el ventall de possibilitats que puguin donar la resposta com a correcta.

Feu clic sobre la primera casella del Plafó B. A Text escriviu les possibles respostes que pot donar un alumne quan sent el relinx d'un cavall, separant-les amb |. Aquesta barra s'entra des del teclat amb la combinació AltGr + 1 (és la tercera opció de la tecla 1).

Comproveu el funcionament de l'activitat escrivint les diferents opcions que heu entrat. Recordeu-vos de prémer Retorn després d'introduir la paraula.

Deseu l'activitat després d'escriure el missatge inicial, el missatge final i de donar l'estil a la finestra.

Atenció !

Fixeu-vos que per defecte no està activada l'opció Barreja. Aquesta té molt més sentit quan es visualitzen els dos plafons. En aquest cas només és una la que es veu. És recomanable activar aquesta opció quan a les caselles del Plafó A hi ha imatges (en aquest cas, podríeu incloure una fotografia de cada animal, sempre tenint en compte a quin nivell va adreçat el projecte).

Tampoc està activat el Contingut alternatiu, que apareixeria en resoldre cada una de les caselles. En aquest cas, l'esforç de l'alumne per escriure correctament la resposta és suficient per no interrompre la resolució de l'activitat. Segons el nivell, el contingut alternatiu d'una casella pot desviar l'atenció de la següent resposta escrita.